Wednesday, June 3, 2015

Vitamin vs Jamu



Assalamualaikum..
Kalau sebut je jamu, rasanya kebanyakan orang tahu pasal jamu.
Kalau saya, apa yang saya bayangkan jamu ada 2 jenis, bentuk yang asli atau yang dah jadi serbuk. Walau apa pun bentuknya, yang pasti kedua-duanya rasa pahit. Saya memang tak pernah konsisten makan jamu. Ye lah, dulu2 mak selalu bising2 suruh makan jamu. Nak2 kalau lepas bersalin. Saya memang akan mengelat je nak skip makan jamu ni. Kena rebus lah.. kena bancuh lah.. tutup hidunglah.. terkulat-kulat nak menghabiskan nya. Lagi-lagi kalau lepas bersalin, mau menangis dalam toilet.. hua!!
Tapi itu dulu.. aku yang dulu bukanlah yang sekarang.. mihmihmih..
No jamu-jamu.. kita ganti je dengan vitamin yang lebih selesa, mudah, tak perlu tutup hidung bagai.

Jika ada yang gusar nak makan jamu atau vitamin, jom tengok sikit apa beza jamu dengan vitamin ni. Pilihan di tangan anda. Saya pasti semua orang nak yang terbaik untuk diri mereka, kan, kan, kan....?




No comments:

Post a Comment